Cel gry
Celem gry jest zatopienie wszystkich statków należących do przeciwnika.
Przygotowanie do gry
Każdy z graczy otrzymuje bloczek z kartkami i ołówek. Po lewej stronie kartki gracz rysuje swoją flotę (tak, by jej rozmieszczenia nie widział przeciwnik). Do dyspozycji ma 100 pól. Na tych polach powinien umieścić 10 statków:
Statki można rysować pionowo lub poziomo. Mogą one również w dowolny sposób przylegać do boku pola gry. Nie mogą jednak stykać się z innymi statkami - ani bokami, ani rogami. Posługując się polami po prawej stronie kartki, gracz próbuje zlokalizować flotę nieprzyjaciela. Tutaj będzie zaznaczał swoje strzały: celne i nietrafione.
Przebieg rozgrywki
Rozpoczyna gracz, który jako ostatni był nad morzem. Próbuje znaleźć statek przeciwnika, podając numer wybranego przez siebie pola. Mówi np.: B4 - wówczas przeciwnik ma obowiązek zameldowania, czy strzał jest trafiony, czy nie. Jeśli gracz trafi, ma prawo strzelić kolejny raz - dopóki nie spudłuje. Gdy wszystkie pola należące do jednego statku zostaną już trafione, właściciel okrętu melduje: trafiony, zatopiony. Jeżeli gracz
spudłuje, kolejka przechodzi na przeciwnika.
Zwycięstwo
Zwycięzcą zostaje ten, kto pierwszy zatopi wszystkie okręty przeciwnika.
Zawartość pudełka: